Obchody se rtěnkami, deodoranty a pemzami na ztvrdlé paty se z nějakého důvodu postavily do čela sociálního pokroku. Nejdříve majitel české sítě drogerií Teta významně podpořil v prezidentské volbě nejprogresivnější kandidátku „Danushe“, nyní rakouská síť drogerií DM pořádá v rámci akce „Giving Friday“ sbírku na nevládní organizaci organizující „vzdělávání“ v oblasti životního prostředí. Drogerie plánuje darovat 5 % ze svého obratu, který utrží na tzv. Black Friday 24. listopadu, neziskovce TEREZA.
Ta organizuje a podporuje vzdělávací projekty, ve kterých se snaží indoktrinovat zejména děti jednosměrnou propagandou o klimatických změnách a možnostech, jak se z tohoto dědičného hříchu lidstva vykoupit. Manažer komunikace DM hrdě hlásí, že se jejich společnost „záměrně neúčastní slevového šílenství“, a místo toho se „soustřeďuje na pomoc tam, kde je potřeba“. Díky Giving Friday tak prý může jít drogistický řetězec příkladem a upevňovat „sociální pouto ve společnosti“ ale také umožnit svým zákazníkům „projevit svou sociální angažovanost“, jak stojí v tiskové zprávě.
Na stránkách projektu můžeme číst obvyklá slova a fráze soudobé progresivní hantýrky o „globálním hnutí na podporu trvale udržitelného způsobu života“ apod. Představuje se tam i program zmíněné neziskovky s krkolomným názvem „Změna klimatu: Base Camp“ pro střední školy, který má hravou a dobrodružnou formou studenty „posunout dál v době klimatických výzev“.
Potřebujete-li tedy signalizovat své ctnosti a vyšší životní principy, můžete to dnes dokázat i nákupem toaletního papíru. Jak prosté. Většině normálních lidí je pochopitelně něco takového dokonale lhostejné, nakoupí, co potřebují, a na tom, kam drogerie pošle 5 % z ceny výrobku, jim nezáleží. Až jejich ratolest poučená jedním z věrozvěstů klimatické apokalypsy přijde domů ze školy s klimatickým žalem financovaným i z jejich peněz, bude ale už nejspíš pozdě. Možná má skutečně cenu nad některými nákupy přemýšlet a začít hlasovat peněženkou už teď.
Děti jsou každému ukradené, firmy se podobnými aktivitami, bez kterých už dnes prakticky není možné dělat byznys, vykoupí, vyplní jimi kolonky svých povinných ESG reportů a jde se dál. A bude toho čím dál víc… Ti kdo s těmito progresivními nesmysly nesouhlasí, nad tím většinou nespíš jen mávnou rukou, pro jiné je takové jednání dokonce přitažlivé, win – win strategie pro (některé) firmy.
Bůh byl prohlášen za mrtvého, do kostelů, kde se dříve kázalo o ohleduplnosti jednoho k druhému a tím i ke svému okolí včetně přírody, se nechodí. Ukazuje se, že člověk ale není schopen žít v absolutním vzduchoprázdnu. Klimatická víra se svou propracovanou strukturou, dogmaty, liturgií a systém odpustků a pokání tak pomalu zaplňuje uprázdněné místo. Kazatelnou se v éře woke kapitalismu dnes stává každá pokladna. Ti, komu jde o svět kolem nás a jeho zdravý vývoj, by se měli probudit dřív, než z budoucích generací neziskovky za jejich peníze udělají oddané sektáře a fanatiky. Čas běží rychle.
Filip Šebesta, 24. listopadu 2023