27/02/2023
Glosy
Pokrytecký alibismus
Pondělní glosa Jiřího Weigla


Ze světa

V dnešním oficiálním přístupu západního politického i mediálního mainstreamu k ukrajinskému konfliktu platí jeden axiom, který si nikdo neodvažuje zpochybnit – „o tom, kdy válka na Ukrajině skončí a jak skončí, mohou rozhodovat pouze Ukrajinci a nikdo jim do toho nemá právo mluvit“. Jinak by prý šlo o nový Mnichov.

To je ovšem těžko uvěřitelný pokrytecký alibismus. Výše uvedený výrok by platil, kdyby Ukrajina nebyla totálně závislá na dodávkách ze Západu prakticky veškerého vojenského vybavení, zbraní, munice i financí udržujících v chodu její armádu, státní struktury i válkou poničenou ekonomiku. Znamená to, že Rusku může vzdorovat pouze tak dlouho, pokud bude Západ ochoten její válku s ruskou agresí materiálně i finančně nést. Nemůže to tedy být Ukrajina, kdo určuje válečné cíle a jejich naplnění, protože k tomu nedisponuje žádnými vlastními prostředky.

Tvářit se, že Ukrajina dostala od Západu bianco šek a že je to ona a nikoliv Západ, kdo stanovuje válečné cíle, je zjevná dezinformace. Jasně to potvrdil americký prezident Biden, když na ukrajinské naléhání na dodávku letounů F -16 řekl: „Ne, Ukrajina nyní letouny F- 16 nepotřebuje“.  A v tom je jádro pudla.

Z domova

Den po dni je stále jasnější, že nad naší svobodou pohybu se smráká. Velká část lidí si myslí, že boj v Evropě vládnoucích elit proti spalovacím motorům bude znamenat pouze to, že z benzínových či dieselových vozů přesedneme do elektrických. Nic takového ale bruselskými orgány připravovaná budoucnost neslibuje. Spalovací motory již byly s odkladem účinnosti zakázány, ty, které se zatím budou vyrábět, v důsledku nové normy Euro 7, která má platit od roku 2025, výrazně zdraží. A to se zatím nemluví o podmínkách jejich provozu – cenách pojištění, emisních povolenek, které nás i zde nepochybně čekají, a dalších kvantech potenciálních sankčních regulací, s nimiž bojovníci za klima přijdou.

Elektrická budoucnost, jakkoliv provozně sporná, vypadá, že se bude týkat pouze vyvolených. Drahé baterie vylučují uplatnění v levných malých autech, nikdo nebuduje potřebné energetické zdroje a infrastrukturu tak, aby učinila elektromobily masově dostupnými už v krátké době do zákazu spalovacích motorů.

Současná česká vláda i vlády minulé s tímto zeleným útokem na naši svobodu pohybu nic neudělaly, poslušně schválily všechny regulace, které k tomu vedou, a automobilový průmysl, který je páteří naší ekonomiky, dávno ponechaly jeho osudu. Proto dnes působí směšně halasná, na odiv stavěná kampaň vládních činitelů proti normě Euro 7. Dobře vědí, že je to jenom alibismus, mající zakrýt jejich dřívější servilní poslušnost a neodpovědnost. Dávno všechno vzdali. Nakonec se podřídí, jako vždycky.

Jiří Weigl, 27. února 2023


73
Václav Klaus: 30 let polemiky o Evropě
koupit
Vaše položka
byla přidána do košíku.
pokračovat v nákupu
přejít do košíku

71
Pane prezidente 2: Xaver se ptá a Václav Klaus odpovídá
koupit
Vaše položka
byla přidána do košíku.
pokračovat v nákupu
přejít do košíku